Perscommunicatie

Nieuwswaarde is één van de belangrijkste eigenschappen van een persbericht. Maar ook de manier waarop een persmededeling wordt opgemaakt en verzonden, heeft een impact.

Onbekend is onbemind

Elk bedrijf of organisatie heeft op bepaalde momenten wel iets nieuws te melden. Meestal gaat het om commerciële of promotionele berichten - en dan is een persbericht niet bepaald een geschikt kanaal. Maar soms betreft het een onderwerp met echte nieuwswaarde. Waarom zou je dan de kans op positieve aandacht in de media laten liggen?

Overzicht Perscommunicatie

Opmaak persbericht

Opmaak persbericht

Een persbericht of persmededeling heeft als doel journalisten en redacties op de hoogte te brengen van een nieuwsfeit. Hoe beter je persbericht opgemaakt is, hoe groter de kans dat het opgenomen wordt door media. Een invalshoek mét nieuwswaarde, een attractieve kop, vermelding van de 5 w's in het artikel, een goede opbouw, een beperkte lengte en een zakelijke stijl, zijn alvast de eerste stappen richting succes.

Meer info

Gerichte verspreiding

Gerichte verspreiding

Een goed opgemaakt persbericht is één, een gerichte verspreiding twee. Afhankelijk van de sector en regio waar(in) je bedrijf actief is en de nieuwswaarde van je artikel, dien je op zoek te gaan naar media – kranten, tv, radio, online – en journalisten die mogelijk interesse hebben in je onderwerp.

Meer info

Belga verspreiding

Belga verspreiding

Belga News Agency is de Belgische hoofdleverancier van actualiteit aan de media. Doe je beroep op Belga Media Support, dan wordt jouw persbericht, samen met de Belga-berichten, rechtstreeks naar alle media verzonden onder het betrouwbare Belga Media Support-label. Zo wordt je persbericht gegarandeerd gelezen door alle nieuwsredacties én door journalisten die gespecialiseerd zijn in jouw vakgebied. Met de OPR (Online Press Release)...

Meer info

Persconferentie

persconferentie

In sommige gevallen kan het interessant zijn om een persconferentie te organiseren. Belangrijk is wel dat de persconferentie een meerwaarde biedt ten opzichte van het uitsturen van een persbericht. Dit is bijvoorbeeld het geval bij de lancering van een gloednieuw product, de opening van een nieuw gebouw, nieuws met een grote impact op veel mensen of wanneer je veel vragen of bijkomende inlichtingen verwacht.

Meer info

Klaar om te starten? Contacteer ons dan voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek!